Ondoren, dislexiaren garapen etapetako ezaugarriak ikusiko dozuez. Irakasleontzako erabilgarriak dira, euren bidez jakin daikegulako dislexia daukan. Zalantza hori badaukagu berehala eskolako laguntzara joko dogu.
Hiru etapa aztertuko dodaz:- Haur Hezkuntzako umeak (3-6 urte)
- 9 urtera arteko umeak
- 9-12 urte bitarteko umeak
- Haur Hezkuntzako umeak (3-6 urte)
- arazo dislexikodun historia familiarra (guraso, neba-arreba,...)
- argitasunez hitz egiten ikasteko atzerapena
- fonetikagaitik antzeko diran hitzen ahoskeran nahasketak
- gauzen multzoen izenak gogoratzeko gaitasun falta: koloreak
- espazioaren orientazioagaz zerikusia dauan hiztegian nahasketa
- arrazoi bariik, eskolan egun "onen" eta "txarren" alternantzia
- trebetasuna eraikuntzarako eta, objektu eta jolas teknikoetan
- errimak ikasteko zailtasunak
- bardin edo antzeko errimatzen daben berbekaz zailtasunak
- sekuentziakaz zailtasunak
- atzerapena egituraketan eta gorputz eskemaren ezagutzan
- ariketa sentsoriozeptiboak egiteko zailtasuna: kolreen desbardinketa, formak, tamainak, posizioak,...
- hutsegite motrizak. Esku lanetan eta grafian abilezia gitxi
- alderantzizkatutako mugimendu grafikoak (grafia erlojuaren orratzen kontrako zentzuan)
- 9 urtera arteko umeak
- idazten eta irakurtzen ikasteko zailtasun zehatza
- zenbakiak ispiluan idazteko joera
- eskuma eta ezkerra diferentziatzeko zailtasuna
- alfabetoa eta biderketa tablak ikasteko zailtasuna
- arreta eta kontzentrazio falta
- jarrera arazoen agerpena ondo ez egindako ariketen aurrean
- irakurketan erritmo falta
- irakurketa prozesuan arnasa hartzeko sinkronia falta
- puntuazio ikurrak ez errespetatu
- irakurtzen denbora luzatzean, akatsak ere era progresibo baten gehitzen doaz
- irakurtze prozesuan lerro saltoak egin eta jarraipena galdu bista testutik altxatzean
- 9-12 urte bitarteko umeak
- akats jarraiak irakurketan
- ulermenean hutsarteak
- hizki omisioak idazmenean eta ordenaren nahasketa
- etxean eta eskolen antolaketarik ez
- arbelean eta koadernoan kopiatzeko zailtasunak
- instrukzio oralak jarraitzeko zailtasunak
- beragan konfiantza gehitu eta frustrazioan gehitu
- hizkuntza idatzian eta ahozkoan ulermen arazoak
- jarrerazko arazoak: inpultsibitatea, arreta falta,...
- espazio eta denboraren desorientazioa
- azalpen orala ez oso arina
Azkenik, dislexikoek dabezan ezugarri orokorrak aipatuko dodaz:
- asimetria falta hemisferio zerebralen artean. Hemisferio biak simetrikoak dira
- hemisferio biak lotzen dauzan substantzia masaren tamaina handiagoa da
- Planum Temporale-a, entzuteko informazioaren trataeraz arduratzen dana, ezker hemisferioa handiagoa da
- azal parietalaren simetria. Bertan, berehalako oroimena (B.O.) gordetzen dogularik
- oinarrizko unitate linguistikoen prozeduran hutsuneak (fonema)
- koefiziente intelektuala normala edo askotan altua
No hay comentarios:
Publicar un comentario