2007/04/25

DISLEXIKOA IZATEAREN ABANTAILAK

Dislexia informazioairudimenezko modu eta era bisual batez prozesatzeko ondorioa da.
Pertsona bakoitzaren arabera garatzen da, osagai hereditario altua izanda.

Bizitzan zehar, izateko modu honek abantaila gehiago daukaz, desabantailak baino eta behin horreek gaindituta eta jakinda hezkuntza arloan sortu daitekezan zailtasunak, pentsamendu dislexikoaren ezaugarri ikus-espazialak abantaila ikaragarriak dakarz trebezia askotan eta honeek pertsonalitatea aberasten dabe.

Horren proba bat zientzia, arte, literatura, politika, zine edo kirol arloan eragina izandako dislexiko ezagunak dira, hala nola; Albert Einstein, Thomas A. Edison, Alexander Graham Bell, Leonardo Da Vinci, Walt Disney, Federico Garcia Lorca, George Patton, Wiston Churchill, Cher, Whoopi Goldberg, Tom Cruise,...




- Pentsamendu eraikitzailea: informazioaren prozesamendu ez linealari esker, irudimenaren gaitasunari lotuta, erantzunak, ideia barriak eta desbardinak,... emoteko aukera dabe.


Euren izakeraren parte dan ezaugarri eraikitzailea izaten dabe.


- Informazio prozesamenduaren abiadura arina: gaitasun asko menperatzeko gai dira, beste pertsona batek ulertu daitekena baino arinago.


Pentsamendu berbala, berben abiaduragaz prozesatzen da, bitartean pentsamendu bisuala irudien abiaduragaz egiten daualarik ( 6-10 bider arinagoa).


- Pentsamendu intuituboa: honek, pentsamendu elaborazioaren prozesua inkonzientea izatea egiten dau. Adb.; buruketa baten erantzuna "ikusten" dabe eragiketak paperean egin barik.


- Ezagutzeko jakingura: inguruari buruzko informazioa bilatzeko, ikertzeko eta esperimentatzeko beharrizana dabe.


Euren kabuz, ezagupenak bilatzen dabez.


- pentsamendu orokorra edo globala: inguruaz kontzienteagoa izatea dakar horrek.




"Mi nombre es Luís y tengo 10 años. Por las mañanas cuando voy al colegio me duele la barriga, yo no se bien que me pasa, pero lo que sí se es que no me gusta la escuela.La verdad es que tengo muchos amigos y me gusta jugar a fútbol en el patio, pero en la clase las cosas no me salen bien.Me da mucha rabia que se me olviden las cosas, siempre me dejo algún libro o la chaqueta cuando me voy a casa, y muchas veces no me acuerdo de apuntar lo que nos dice la profesora en la agenda.Cuando salgo a la pizarra me pongo muy nervioso, porque veo las letras diferentes, algunas las coloco al revés, algunas me las como y otras es como si flotaran.Cuando leo en voz alta invento palabras y me salto los renglones.Mis padres me han llevado al oculista y me ha dicho que tengo una vista perfecta.En casa tardo mucho para hacer los deberes y cuando hago el cálculo, por mucho que me empeñe, no me acuerdo de las tablas.Siempre confundo los días de la semana, los meses y también las hora... Lo que más me gusta es inventarme cosas: juegos, historias ya que todos dicen que soy un niño con una gran imaginación y que tengo ideas fantásticas.Hace unas semanas hemos descubierto que todo lo que me pasa tiene una explicación: no es que yo sea raro, ni vago, ni que no tenga ganas de aprender. Ahora mis padres y yo sabemos que soy disléxico y que necesito una manera diferente a la de mis amigos, para entender las cosas.Ahora estoy tranquilo, porque todos sabemos lo que me pasa."


2 comentarios:

Anónimo dijo...

wwwaaaaaauuuuuuuuu!!! Gogorra izen ber deu ume horren egoeran egotea, hasiera baten zer gertatzen jatzun jakin barik eta besteengandik desberdina zarela ikustean.
eskutitz politxe eli!!

Izaskun dijo...

Benetan eskutitz hunkigarria! Zelako inpotentzia sentitu behar zuen ume horrek egunez egun, jakin gabe zergatik berak desberdin egiten zituen gainontzeko umeen gauza berberak.
Asko gustatu zait eskutitza, oso adierazgarria da.